tisdag 18 oktober 2016

#126

Hej
Återigen tisdag och nu har hösten kommit, i alla fall i Hälsingland. Snart är det vinterkläder på för både stora och små. Men det är en härlig tid, med innemys och mörka kvällar och mycket tid för scrap, som vi har framför oss. I dag är det jag, Carina som bjuder på en skiss. Hoppas ni vill vara med och tolka den!



Min tolkning

Jag valde att ha två foton på min layout och sen flera olika mönsterpapper. Jag tycker att jag har följt skissen ganska bra även om jag flyttade på min "journaling". Jag har svårt för det är med blommor och man kan undra varför jag ritade med dem. Men man behöver ju inte ha blommor bara för att det är det på skissen, så jag tog lite hjärtan också :)

Teamets tolkningar

Maria

Jag älskar dom här bilderna på vår prinsessa. Och med Carinas fina skiss blev det en riktigt sockersöt layout. Ännu en gång har jag lyckats att följa skissen. Det är inte varje gång den händer =)

Sofi

Återigen en helt underbar skiss som passar mig i handsken och som jag följt väldigt väl. Den enda skillnaden att jag valt att ha titeln vågrätt istället för horisontellt. Till min LO har jag använt den senaste Sirapsboxen Golden Leaves som ni även kan vinna om ni deltar med en tolkning till någon av skisserna den här månaden.

AnnaU
Alltså vilka härliga skisser vi bjuds på varje vecka, GLÄDJE!! Jag har lika som förra veckan (om någon minns?) använt härliga Die Cuts från Maggie Holmes "Gather" som kom med i mitt Citrus Twist Kit för september. Även Chipboard stickers och trä dekos/texten var med i kitet. Jag har tolkat skissen ganska troget men gjorde den i Letter size istället för 12x12 :)

Mahlin78
Ännu en skiss som jag verkligen gillade att tolka! Den här veckan har jag rotat fram riktigt gamla papper från October Afternoon, även detta är spillbitar, och lappat och lagat lite för att få ihop det som jag ville baserat på skissen. Jag har valt att dölja min journaling då den är väldigt privat :-)

Anna K W

Jag gillade skissen och valde att göra ett kort, det var ju flera veckor sedan ni fick se ett kort av mig här! Jag har plockat bort några av lagren, det blir så plottrigt när man har papper med mycket mönster och dessutom många lager. Ibland i alla fall.

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 24/10 kl 23:55.

Det går bra att länka till ett instagramkonto eller ett album på Facebook, men glöm inte att, om du är “privat” kommer endast de som är vänner med dig att kunna se din bild. På FB räcker det att de album du länkar till har inställningen "public", dock kommer bara “dina vänner” att kunna kommentera.

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook. Vi vill gärna att ni skickar bilder som är i storleken minst 540 px i bredd. 
Ni har väl inte missat att alla inskickade bidrag nu finns under fliken "mailbidrag"?!

Mer information finns under fliken ”frågor och svar”.

Inga kommentarer: