tisdag 7 februari 2017

#139

Om precis en vecka är det Alla hjärtans dag och därför tänkte jag att ni ska passa på att få en skiss som passar utmärkt till ett alster fyllt med kärlek. Varför inte ett Alla hjärtans dag-kort att skicka till någon älskad? Själv är jag väldigt dålig på att ge bort såna kort men desto bättre på att visa min kärlek och det är väl ändå det som räknas :) Hoppas nu att ni tar chansen och är med och tolkar min hjärteskiss.



Min tolkning

Eftersom jag tänkte mig ett Alla hjärtans dag-alster men inte ger bort några kort så fick det bli en LO med min stora kärlek här i livet, min man, som jag varit tillsammans med i snart 18 år. Hjärtat på bakgrunden är gjort med en pensel och mist och vatten, men eftersom jag glömde att preppa mitt cardstock med clear gesso innan jag startade så blev det lite buckligt. Men när det hamnar i vårt album så syns det inte :) I övrigt har jag följt skissen rakt av förutom att jag vände fotot till att bli stående istället för liggande.

Teamets tolkningar

Mahlin78
Direkt när jag såg den här skissen blev jag smått kär! Trots detta är layouten ovan mitt tredje (!) försök till att få ihop något. Men vad nöjd jag blev! Fotot på de vissnade tulpanerna är tagna här hemmavid på trappan en eftermiddag i det sista dagsljuset. För vissna tulpaner är så otroligt vackert tycker jag, men vad det är som tilltalar mig kan jag inte förklara dock. 

AnnaU
En trogen tolkning av Sofis härliga skiss!! Ett foto på vår tokunge, Astrid, i sitt esse med storsysters alldeles för stora solglasögon och Hello Kitty öronmuffar!! <3 Papper och dekorationer från Crate Paper - Bloom. Läckra free cutfiles från Paper Issues.

Carina

Jag tog Sofi på orden och gjorde ett kort som jag kan ge till någon jag tycker väldigt mycket om. Vit kortstomme med ett stort vitt hjärta/kakservett. Text och hjärtan i trä. Det behövs inte så mycket för att få ihop ett allahjärtansdag kort :)

Maria

Love is in the air...sprider lite kärlek tillsammans med min syster denna vecka. En härlig skiss som verkligen kom passande i tiden.  Jag valde att minska ner det stora hjärtat och fick då mer fokus på bilden. Älskar min kära syster, kul att vi fastnade på bild tillsammans en gång.

Anna KW

Utmaningen i den här skissen blev större än jag trodde. Jag satt länge och funderade på hur jag skulle få till det... Men sedan lossnade det, som så ofta i mitt scrappande med skisser. Jag tog ett hjärtformat tårtpapper och utgick från det. Pappret under har ett härligt mönster med inslag av roséguld och de små dekorationerna ovanpå dämpar bara mönstret lagom mycket. 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 13/2 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: